Tikšanās vecākiem un skolotājiem

5.decembra agrā pēcpusdienā skolā notika tikšanās ar psiholoģi Ivetu Aunīti  vecākiem un skolotājiem.

Dalīšos ar psiholoģes atziņām:

  • 70 % atbildības par bērna audzināšanu jāuzņemas vecākiem 30 % atstājot izglītības iestādēm;
  • Vecākiem vajadzētu solidarizēties ar skolotājiem par vienotām prasībā nevis kopā ar bērniem nostāties pret skolotāju. Vislabākie rezultāti ir tad , ja vecāki un skola veido vienotu komandu;
  • Bērni mācās diezgan neregulāri , bet cilvēk iemācās to, ko dara regulāri, tas turklāt veido raksturu;
  • “Drīkst-nedrīkst “jāiemāca bērnam līdz 1.klasei. Jāiemāca robežas un cieņa. Atbildību iemācās no 9. gadu vecuma;
  • Līdz 12 gadu vecumam vecākiem ar bērniem jārotaļājas katru dienu(10 min.ar tēti, 20 min ar mammu);
  • Šodienas paaudze ir t.s. “kērlinga “jeb pāraprūpētā paaudze;
  • Skolēni par daudz lieto tehnoloģijas, kur informācija ātri seko viena otrai, līdz ar to nav laika pārdomāt un analizēt. Tādējādi izaug bailīgi, viegli vadāmi cilvēki. Vecākiem vajadzētu ierobežot laiku, cik ilgi lietot datoru vai telefonu, vienoties, ka vispirms izdarīti darbi un tad –telefons, viņa arī ieteica vakarā 2 stundas pirms gulētiešanas izslēgt visus ekrānus, tā vieta’spēlēt spēles, sarunāties, lasīt;
  • Daudzās agresīvās datorspēles mazina empātiju un līdzjūtību;
  • Vērojama “izvairīšanās motivācija”- skolēni izdara tikai tik, lai “nedabūtu pa kaklu”. Turklāt mēs ļaujam darīt mazāk nekā viņi var;
  • 11-13 g. vecumā svarīgi būt kādā pulciņā, atrodot draugus ar vienādām interesēm, nevis meklēt to uz ielas;
  • 3 padomi audzināšanā:
  • Lūgumus un prasības izteikt konkrēti, īsi un ar cieņu;
  • Būt konsekventam prasībās( ja mājas darbus jāizpilda piektdienā, tad vienmēr, un nekādas atlaides);
  • Prasīt no bērna to, ko var izdarīt ar normālu darbu/neprasīt neiespējamo(piemēram augstas atzīmes).
  • Kā rast risinājumu konflikta gadījumā:
  • Lūgt kaut ko izdarīt vai pārtraukt kaut ko darīt tikai vienu reizi;
  • Tikai vienu reizi pateikt, kādas būs sekas (labāk, ja atņem kaut ko labu, nevis soda ar slikto);
  • Un konsekventi to arī izdara.

Inta Cirša


 

Atbildēt