Pētījums mežā

Projekta “Skola 2030” ietvaros, sadarbojoties LU Starpnozaru Izglītības Inovāciju centra (SIIC) ekspertiem un AS “Latvijas valsts meži” (LVM) profesionāļiem, ir izstrādāts jauns starpdisciplinārs temats 8. un 9. klašu skolēniem “Pētījums mežā”, kurā saistīti ģeogrāfijas, bioloģijas, matemātikas un tehnoloģiju priekšmeti. Šī temata ietvaros skolēni var autentiskā kontekstā izstrādāt pētījumu par Latvijai nozīmīga resursa – meža apsaimniekošanas iespējām.

Pētnieciskā darba mērķis ir parādīt skolēniem, ka, regulāri rūpējoties un kopjot mežu, mainās mežaudzei raksturīgie dabas apstākļi, augu sugu sastāvs un koksnes krājas apjoms. Kopšanas rezultātā mainoties apstākļiem, veidojas labvēlīgāka vide koku augšanai.

Pirmie izmēģinājumu veica 9.b klases skolēni dodoties mežā 14.oktobrī.

Plānošanas posmā skolēni  sadalījās grupās lai saplānotu darba secību un pienākumus mežā. Tad sekoja lauka darbi mežā – koku mērīšana, zemsedzes izpēte, datu reģistrācija.

Paldies par iespēju mežā darboties Salacgrīvas iecirkņa mežkopim Gundaram Melderim. Paldies arī skolas vadībai par doto iespēju nokļūt mežā.

Sekoja datu apstrāde un secinājumu izvērtējums. Svarīgākais, ka skolēni ir gatavi svaigā gaisā praktiski darboties biežāk. Būtu noteikti daudz jautājumu arī par vienkāršām lietām, kas šoreiz izpalika, jo turpinājās attālinātais mācību process. Taču secinājumi un darba process ļoti labi tika attēlots grupu prezentācijās, kuras skolēni izveidoja un iesniedza, sākoties attālinātām mācībām.

Paldies 9.b klases skolēniem un audzinātājai par  atvēlēto laiku sadarbībai.

Laila Rozenberga, ģeogrāfijas skolotāja

Atbildēt