Pētījums mežā

Salacgrīvas vidusskolas  skolēni dodas pētīt mežu jau otro gadu pēc kārtas.

Arī šogad, 13.aprīlī, 8.a klases skolēni atbilstoši “Skola 2030” tematam “Pētījums mežā” veica mērījumus LVM darbinieku piedāvātajos parauglaukumos Salacgrīvas pagastā, lai noteiktu koksnes krāju. Pētījuma jautājums ir aktuāls jo, lai saglabātu tikpat daudz koku un mežu, ir jāzina, kā un cik bieži mežs ir jākopj, kā iegūt pēc iespējas vairāk koksni, kā tas ietekmē mikroklimatu un sugu daudzveidību.

Daloties iespaidos, skolēni atzina, ka viņi vēlētos vairāk šādas mācību stundas dabā, kurās iespējams darboties praktiski. Temata “Pētījums mežā” ietvaros skolēni atbilstošā vidē var izstrādāt pētījumu par Latvijai nozīmīga resursa – meža apsaimniekošanas iespējām. Temats veidots kā mežkopja ikdienas darba simulācija, kuras laikā nepieciešams noteikt un salīdzināt divos blakus esošos meža nogabalos augošās koksnes krājas apjomus, analizēt iespējamo atšķirību iemeslus un pieņemt lēmumu par turpmāko mežaudžu kopšanas gaitu.

Jaunums ir pētnieciskā spēle “Mežotājs”, kuru arī mēs kopā izspēlējām, pārrunājām klasē. Ik pa brīdim bija jautājums. Bet kā bija mežā? Diskusijas un sarunas  turpinās vēl tagad. Spēle satur pētnieciskā darba aprakstus un interaktīvus uzdevumus ar atgriezenisko saiti un iespēju uzlabot savu rezultātu zināšanās.

Paldies skolas vadībai par atbalstu radot skolēniem praktisku darbošanos mežā.                                               

Laila Rozenberga

ģeogrāfijas skolotāja

Atbildēt