Mācīties var ne tikai skolā

Saulains piektdienas, 24. marta rīts. 6.b klases skolēni sapulcējušies skolā, taču šoreiz nevis lai sēdētu skolas solos, bet dotos sen gaidītajā ekskursijā. Jāatzīst gan, ka mācīšanās ekskursijas laikā neizpaliks, esam šim braucienam cītīgi gatavojušies jau gandrīz mēnesi.

Gatavošanās iemesls – Latvijas Okupācijas muzeja apmeklējums, kur reizi gadā vienai klasei no katras skolas, izpildot vairākus nosacījumus, ir iespējams iegūt finansējumu ekskursijas transporta izdevumu segšanai 50% apmērā. Pirmais uzdevums bija uzrakstīt pieteikumu, kurā jāpamato, kāds būs skolēnu ieguvums no muzeja apmeklējuma. Viena no klases prāta vētrā gūtajām atziņām: “Lai mēs saprastu, kas ar mums tagad notiek, mums ir jāzina, kas bija pirms tam. Būtu noderīgi noskaidrot, kā uzzināt, kas bija pirms tam.” Šis uzdevums tika sekmīgi paveikts, un 6.b klase saņēma finansiālā atbalsta apstiprinājumu. Vai esat kādreiz pildījuši mājasdarbu, lai varētu apmeklēt muzeju? Tas šoreiz bija jādara 6.b klases skolēniem, katram bija jāuzzīmē un jāapraksta kāds vēstures avots. Arī šis uzdevums tika paveikts godam!

Nākošais pārbaudījums tika veikts pašā muzejā. Skolēniem bija jāpiedalās 60 minūšu garā nodarbībā “Kā pēta vēsturi?”. Sadalījušies četrās grupās skolēni pētīja rakstītos, mutvārdu, vizuālos un lietiskos vēstures avotus, kas liecināja par laiku, kad latvieši tika izsūtīti uz Sibīriju. 6.b klases skolēni muzeja darbiniekiem sevi izcili apliecināja kā zinošus, aktīvus, domājošus, pieklājīgus skolēnus, ar ko ikviens skolotājs varētu lepoties!

Vairāki skolēni izteica vēlmi vēl kādreiz doties uz Latvijas Okupācijas muzeju, jo nodarbība bija gana aizraujoša un eksponāti ļoti interesanti. Skolēni arī atzina, ka ir uzzinājuši daudz jauna par izsūtījuma laikiem, piemēram, cik apjukuši cilvēki bija, kad nebija laika atvadīties no saviem tuviniekiem; kā pa vagonu logiem tādēļ tika izmestas vēstules, cerībā, ka kāds tās nogādās piederīgajiem… Patika mājasdarbu gatavošana un arī darbs grupās, kad plecu pie pleca varēja strādāt kopā ar saviem klasesbiedriem.

Pēc nodarbības muzejā sekoja neliela atpūta Bastejkalnā, lai tālāk dotos uz Paula Stradiņa Medicīnas vēstures muzeju. Jāatzīst gan, ka ne sevišķi veiksmīga ideja ir vienas ekskursijas laikā apmeklēt divus muzejus, jo jaunās informācijas ir tik daudz, ka grūti to aptvert. Tomēr neskatoties uz nogurumu, arī šajā muzejā bija daudz kas aizraujošs. Vai bijāt iedomājušies, cik baisi kādreiz bija zobārstu kabineti un ka izlietotās marles saites kādreiz nevis izmeta, bet izmazgāja, lai varētu lietot atkārtoti? Ne vienam vien nodrebināties lika eksponāti viduslaiku nāvējošo slimību zālē. Pārsteidzoša šķita ekspozīcija par došanos kosmosā, tur bija apskatāms īsts kosmonautu skafandrs. Vai esat kādreiz redzējuši divgalvainu suni? Jo sevišķi aizraujoša bija interaktīvā zāle, kurā varēja iepazīt cilvēka ķermeni. 1,5 stundu garā ekskursijā gida pavadībā redzējām un uzzinājām ļoti daudz.

6.b klases audzinātāja Agnese Gromova-Ķūrena

Atbildēt