Mācības pilsētvidē

Laika līnija. Pārmaiņas. Pagātne un tagadne. Cēloņi un sekas. Vēstures liecība …

Ar un par šādu jēdzienu un notikumu izpratni mācības uzsāka 4. klašu skolēni sociālajās zinībās un vēsturē. Kā to visu saprast, izprast, uztvert un atcerēties ceturtklasniekam? Te talkā nāk mūsu pilsēta. Dzīvojam vietā, kurā ir viss, kas var palīdzēt mācību procesam notikt neikdienišķāk, interesantāk. Atslēgas vārds – tikai jāvēlas!

28.septembrī 4.a un 4.b klases skolēni tā arī izdarīja – mācījās ārpus skolas. Mūsu pilsētā viena no vēstures liecībām, pagātne, pārmaiņas, sekas ir barona Ferzena dzimtas kapenes pilsētas centrā un Vecsalacas muižas pamati, stallis un smēde Salacas krastā.

Mācības uzsākām pie Ferzenu dzimtas kapenēm. Lasīšana – atrast faktus, runāšana – izstāstīt par tiem klasesbiedriem.

Pēc izlasītā, dodamies uz pilsētas muzeju.

Klausīšanās – interesants Ievas Zilveres, muzeja vadītājas, stāsts par Ferzenu dzimtu, tā ģērboni, kuru bērni saņēma zīmoga veidā uz rokas, par muižu, par senajiem rakstiem un par barona jocīgo saimniekošanas prasmi (neprasmi), ko novērojis pats Garlību Merķelis, viesojoties pie barona. Paldies par interesanto stāstījumu!

Tālāk ceļš skolēnus veda līdz Vecsalacas parkam. Sports – šodien kopā noieti vairāk kā 10 km.

Parkā mūs sagaidīja lieliskā stāstniece Zaiga Ilvesa. Tik priecīgas bērnu sejas, jo Zaigas saimes galds nebija tukšs – uz tā bija gardi pīrāgi, vēja kūciņas, konfektes un bumbieri (ar vēstures elpu:). Mīļš PALDIES par cienastu un interesanto stāstījumu!

Uzzinājuši diezgan interesantas lietas par baronu, vēstures liecības apskatītas un aptaustītas, par pagātni esam padomājuši, pārmaiņas un sekas redzējuši, varam doties mājup. Tagad tikai atliek to visu pārdomāt un atcerēties, jo no atgriezeniskās saites sniegšanas par redzēto un dzirdēto nevar aizmukt.

Paldies 4.a/b klases audzinātājai Vinetai Dancei par ideju un tās realizēšanu.

Visu dienu līdzi sekoja, visu vēroja, klausījās un pierakstīja Iveta Kupča.

Atbildēt