No 17. aprīļa līdz 25. aprlīim sākumskolas skolēni kopā ar savām skolotājām ķēra Lieldienas savos klašu kolektīvos vai kopā ar paralēlo klasi.

1.a klases skolēni izrotāja skolas gaiteņus, veidojot pavasarīgus olu ziedus, izmantojot otrreizējos materiālus, netradicionāli tos kombinējot ar “putekļu lupatiņām”, dziju, kartonu. Šajā gadā skolēni iepazina Zaļās ceturtdienas ticējumus un laika pareģojumus, tātad “ja zaļās ceturtdienas rītā ola uz jumta salst, tad salnains pavasaris, ja ne, tad silts un jauks”, re, pavasaris ir silts un jauks:) Pirmklasnieki priecājās, ka šis ticējums “Zaļajā ceturtdienā nedrīkst ilgi gulēt, jo tad visu gadu ilgi jāguļ” esot par viņiem, jo visi laikā ierodoties skolā. Skolēni uzzināja, kā notiek Lieldienu svinēšana Latvijas Etnogrāfiskajā brīvdabas muzejā, vērojot videofilmu, paši sacerēja tautasdziesmas, dziedāja dziesmas par pavasari, to visu nofilmēja, lai skolotāja varētu nosūtīt vecākiem sveicienu Lielās dienas rītā. Dienas noslēgumā, Salacgrīvas estrādē, tika spēlēta iemīļotā rotaļa “Zirneklītis”.



1.b klases skolēni mācījās par to, ar ko atšķiras pavasara saulgrieži no Lieldienām, kas ir Lielā Piektdiena un kristīgās Lieldienas, kādas ir pavasara saulgriežu tradīcijas (par olu ripināšanu un šūpošanos).

2.a klases skolēni jau iepriekš mājās kopā ar tuviniekiem bija nokrāsojuši olas. Tās esot tikušas krāsotas dažādās tehnikās – gan ar sīpolu mizām, gan ar dažādiem augiem, dabas veltēm, kā arī ar zilo kāpostu. Otrdienas pēcpusdienā kopā ar 2.b klasi devušies ripināt olas un uzspēlēt kādu rotaļu. Olas ripinājuši jau pagājušajā gadā, taču šogad lielākajai daļai bija plāns kā ripināt, jo bija vēlme iegūt kāroto olu. Tikpat svarīgi bija spēlēt olu ripināšanu tā, lai nepazaudētu visskaistāko olu. Tie, kuri bija palikuši bez savām Lieldienu olām netika aizmirsti, skolēni labprāt dalījās savā starpā, lai neviens nepaliktu malā 🙂 Noslēgumā spēlējuši spēli “Namiņš deg”, ikviens skrēja ātri, lai tiktu brīvajā vietā. 2.a klase pavisam noteikti atzīst, ka Lieldienas tika pavadītas jautri, interesanti un pats galvenais – draudzīgi!

2.b klases skolēni svētkiem gatavojušies darinot zaķus, veidojot plakātus par svētku tradīcijām un kopīgi ar 2. a klases skolēniem kāvušies ar olām, pirms tam tās ripinājuši.



“3.a un 3.b klase pirmoreiz Lieldienas gaisotni sajuta mežā pie skolas. Tur varēja atrast dažādas olas gan raibi krāsotas, gan lielas, gan mazas. Olās bija paslēpti ticējumi, kurus vajadzēja turpināt. Skolēni izdomāja dažādus un nedzirdētus ticējumus. Tagad zināsim, ka Lieldienās jāšūpojas, lai būtu silta vasara. Kas olu ēd bez sāls, tas ziemā iztiks bez sniega. Lieldienās bērniem jāēd daudz olu, lai būtu biezi mati. Pirmās Lieldienās jāpurina ābeles, lai vasarā saule būtu kā ābols.

Tad gājām rotaļās, lai vasara būtu saulaina. Rotaļā “Šikutēni, šekutēni” pārbaudījām, cik uzmanīgi un veikli ir rotaļas dalībnieki. Vislielākā jautrība valdīja, kad skolēni meta viens otram Lieldienu olas un centās tās noķert. Rotaļā “’Sietiņa dzīšana”’ varēja pamanīt, kurš ir veiklākais un ātrākais.

Arī Lieldienu zaķis bija sagatavojis pārsteigumu, un katra klase saņēma groziņu ar saldumiem, kā arī pateicības rakstu par piedalīšanos akcijā “Atklāj kopā ar URDU”.”

4.a klases skolēni svētkus savienoja ar mācību darbu, rakstot, kā katrs mājās ir noķēris savas Lieldienas.

PALDIES klašu audzinātājām Ivetai Brikmanei, Martai Stivriņai, Dacei Kašai, Lailai Rozenbergai, Evijai Kosītei-Viļķinai, Ingunai Laksbergai un Baibai Runcei par Lieldienu noķeršanu kopā ar saviem skolēniem, par fotomirkļiem un jautrību savās klasēs.
Informāciju apkopoja 1.a klases audzinātāja Iveta Kupča, sākumskolas MK vadītāja

