EKOPADOMES PIEREDZES APMAIŅA

3. aprīļa agrā rītā Dabas izglītības centrā satikāmies ar Limbažu vidusskolas Ekopadomes pārstāvjiem. Nodarbību mums vadīja Inta Soma un rītu sākām ar iepazīšanās spēli.

Vispirms noskatījāmies filmu par Ziemeļvidzemes biosfēras rezervātu un atsvaidzinājām zināšanas par rezervātiem un nacionālajiem parkiem Latvijā. Skolēni guva izpratni par dabas daudzveidību – iepazina dažādus augus, dzīvniekus un ekosistēmas, kas sastopamas rezervātā, zināšanas par aizsargājamām teritorijām – kāpēc biosfēras rezervāts un aizsargājamās teritorijas ir svarīgas un kā tie palīdz saglabāt dabu un veidoja vides apziņu – iemācījās, kā paši var rūpēties par dabu un rīkoties videi draudzīgi.

Tā kā salacgrīviešiem šī gada ekotēma ir “Mežs”, tad visas aktivitātes ir par un ap mežu. Lai uzsvērtu meža nozīmi dzīvības uzturēšanā uz Zemeslodes, risinājām uzdevumu par “augu plaušām” un barošanos. Skolēni uzzināja un atkārtoja, kā augi ražo sev nepieciešamo barību un kā notiek enerģijas apmaiņa dabā, atsvaidzināja zināšanas par vielu apriti dabā – kā ogļskābā gāze, skābeklis un ūdens cirkulē starp augiem, dzīvniekiem un vidi un saprata sasaisti ar cilvēka dzīvi, kāpēc augi ir svarīgi cilvēkiem, piemēram, skābekļa ražošana.

Ikviens latvietis atpazīst ozolu, bērzu, egli un priedi, taču pēc attēlos redzamajām auga daļām nebija viegli salikt auga dzīvi no pavasara līdz ziemai, jo ne visi ir redzējuši ozola ziedus un egļu, priežu čiekurus dažādās attīstības stadijās. Jaunieši atkārtoja koku dzīves ciklus, kā koki aug, mainās un pielāgojas dažādiem gadalaikiem un spēja salīdzināt dažādas koku sugas.

Skolēni uzzināja, ka ekosistēma ir arī atsevišķs koks (ozols). Bijām ļoti pārsteigti, cik daudz un dažādi organismi ir saistīti ar ozolu. Ieguvām jaunas zināšanas par šiem dažādajiem dzīvajiem organismiem.

Aktivitāte par dižkokiem lika mums paskatīties savā apkārtnē un ieraudzīt esošos un potenciālos dižkoku.

Mežs nav iedomājams bez dzīvniekiem, tāpēc pētījām putnu ligzdas un dzīvnieku atstātās pēdas mežā.

 Ieguvām jaunas zināšanas, prasmi sadarboties grupās, analizējām situācijas un sadraudzējāmies.

Paldies mūsu skolas skolotājai Intai Somai par ļoti izzinošām un interesantajām nodarbībām!

Priecājoties par saulaino laiku, devāmies uz skolu un ļāvām viesiem izbaudīt Salacgrīvas pagaidu metālisko tiltu.

Skolā turpinājās mūsu darbošanās, vispirms skolēni skolotāja Guntara Ūdra vadībā izgatavoja no koka metamos kauliņus. Paldies dizaina un tehnoloģiju skolotājam Guntaram Ūdrim!

Skolas bibliotēkā, Vinetas Dances vadībā, sasaistījām grāmatas un literatūru ar mežu. Paldies mūsu skolas bibliotekārei Vinetai Dancei!

Pēcpusdienas daļā dalījāmies pieredzē.  Abu ekopadomju skolēni patstāvīgi bija sagatavojuši prezentācijas, stāstījumu un pārliecinoši uzstājās auditorijas priekšā. Viesi pastāstīja par dažādām aktivitātēm savā skolā – aprites skapi, PET pudeļu vākšanu un nodošanu depozītā un darbošanos dažādos projektos.

Salacgrīvas ekopadome iepazīstināja ar aktivitātēm šajā mācību gadā, darbojoties tēmā “Mežs”.

Skolotāji savā starpā pārsprieda Ekoskolu tēmas, labās prakses piemērus un arī 7 soļu integrāciju mācību stundās. Salacgrīvas Ekopadomes pārstāvji, kā mājinieki, patstāvīgi rūpējās par viesiem un centās, lai būtu jauki kopā pavadīta diena.

 Mūsu sadarbība turpināsies, jo vienojāmies, ka nākamā tikšanās būs septembrī Limbažos.

Teksts: Līga Tauriņa, Laimdota Pelše, ekoskolas programmas koordinatores

Foto: Ilze Matilde Andersone

Atbildēt