Ziņas no Vācijas

21.IV uz Vācijas sadraudzības pilsētu Handevitu aizbrauca 13 8.-9.klašu skolēni, 2 skolotājas un vecāku pārstāvis. Šodien no Vācijas atrakstīja skolotāja Agnese, lūk pirmo dienu iespaidi:

Sveiki, mājinieki!
1. 1.diena
Lidostā muitnieki kādam no mūsējiem konfiscēja ieroci, proti, kabatas nazi.
Atlidojām pusstundu ātrāk, pēc bagāžas saņemšanas izgājām ārā 2.terminālā, taču izrādās, ka mūs gaidīja 1. terminālā, labi, ka ātri sapratām, ka kaut kas nav kārtībā, un ātri devāmies uz pareizo vietu, kur mūs sagaidīja Tilo ar 2 skolniecēm.
Pa ceļam pārsteidza milzīgais vēja ģeneratoru skaits.
Piebraucot pie Handevitas, dažii no mūsējiem teica, ka brauksim atpakaļ, nekāpsim ārā no autobusa. Laikam nobijās.
Garas sejas bija redzamas, kad mums paziņoja, ka jādodas sportot, jo jutāmies saguruši (pēc Vācijas laika bijām cēlušies plkst.divos naktī).
Ļoti garšīgas pusdienas mums ir skolas ēdnīcā.
2. 2. diena
Brīnišķīga ekskursija uz Ziemeļjūru. Apmeklējām Büsum vētras muzeju, kurā viss saglabāts kopš 1962. gada, kad plosījās milzīga vētra un viss applūda 5 metru augstumā. Tas bija interaktīvs muzejs, braucām ūdens īlaabeeju slēgtas evakuācijas kapsulā. Bija iespēja izprast fizikas likumus, kas darbojas dabas katastrofu laikā.
Diemžēl neizdevās redzēt patiesu bēgumu, jo jūra bija jau atkal krastā. Taču mūsu puiši izbaudīja Ziemeļjūras peldi, bradājot pa to, un tā savaldzināja Vācu meitenes, ka tās devās viņiem pakaļ, un viena no viņām iekrita jūrā ar visām drēbēm.
Vakarā skaista pastaiga pa Friedrichstadt, mazu pilsētiņu holandiešu stilā, ko dēvē par mazo Amsterdamu.
Skolotāji satraukušies, jo vācu un latviešu jaunieši savstarpēji nekomunicē. Nolemjam ieviest jaunu likumu, visiem, arī saviem tautiešiem, jāsarunājas tikai angļu valodā, vienīgais izņēmums ir tulkošana tiem, kas nav sapratuši.
3. 3diena
Sporta nodarbība skolēniem. Deju mēģinājums sestdienas ballītei. Mūsu puiši dikti neapmierināti, jo tā esot meiteņu deja. Vēl joprojām komunikācijas grūtības ar vāciešiem. Mūsējie paziņo, ka skolotāji viņiem traucējot atbrīvoties. Skolotājas, nolemj doties prom, lai jaunieši var mēģināt. Tas līdzēja, deju apguva, to redzēsim sestdienas vakara priekšnesumā.
Dodamies uz domi tikties ar mēru, kurš mums sniedz prezentāciju par Handevitu.
Pēcpusdienā atkal sports. Skolotāji tikmēr dodas uz dabas nodarbību.
4. 4 diena
Kamēr puse jauniešu virtuvē gatavo sīpolu zupu, sīpolu kūku un saldo ēdienu, otra daļa gatavo sestdienas priekšnesumam divas dziesmas. Bet skolotāji vēro stundas klasē, kurā iekļauti bērni ar īpašām vajadzībām.
Dodamies baudīt kulinārijas brīnumus, ko radījuši latviešu un vācu skolēni. Saldais izcils. Taču domas dalās par sīpolu biezzupu un sīpolu kūku. Sīpolu tajās ļooooooti daudz!!!!!!
Pirms autobusa uz Flensburgu ir brītiņš pārdomām. Lūk, kādi iespaidi mums radušies:
· FASCINATION
· Bija ļoti forši dziedāt kopā ar mana brāļa apmaiņas studentēm, pagaršot sīpolu zupu un aktīvi sportot.
· Mani iespaidi šobrīd ir tādi, ka ļoti patīk dziedāt ar Melinu un Lea. Šobrīd man nepatīk tas, ka ģimenes dienā man būs jābrauc pie vecmāmiņas uz dzimšanas dienu.
· Gribu gulēt.
· Man patika kopīgi staigāt pa ciematiņiem, Ziemeļu jūra un jāt ar zirgu. Bija jauki arī cept kopīgi pankūkas.
· Man patika muzejs un dabasskats pie Ziemeļjūras.
· Līdz šīm iespaidi ir visai labi, jo man ir diezgan aktīva meitene. Patika dziedāšana ar Melinu un Lea. Vakar bija interesanti vērot handbolu.
· Happy.
· Man ļoti patika sporta nodarbības.
· Man garšoja kūka, kuru cepa Zane & Co.
· Šeit ir vispārīgi ir jautri. Bet ir daži momenti, kas ne īpaši patīk.
· Pozitīvas emocijas, patīkams pārsteigums aiz pārsteiguma.
· Jātur līdzi jauniešiem! Interesanti!
· Vācieši mēģina turēt līdzi latviešiem organizēšanas prasmju ziņā, tas vīniem izdodas ļoti labi!
· Daudz jāēd.
Internets briesmīgs, pareizāk sakot lielākoties nav vispār.