STEM nodarbības sākumskolā

ESF Plus projekta “STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” mērķis ir nodrošināt bērniem un jauniešiem iespēju apmeklēt norises STEM jomā un pilsoniskās līdzdalības jomā, kas sekmē mācību satura sasniedzamo rezultātu un mērķu sasniegšanu, lai mācību procesā dažādotu mācīšanās pieredzi, efektīvāk sasaistītu mācību teoriju ar praksi, veicinātu izpratni par minēto jomu darba tirgus prasībām, radītu interesi par šo jomu apgūšanu un sekmētu turpmāku mācīšanās izvēli minētajās jomās.” /viaa.gov.lv/

21. novembrī šo iespēju izmantoja mūsu skolas sākumskolēni, kuri sadarbojoties ar pasniedzējiem no robotikas skolas “ROBO HUB”, konstruēja un programmēja bruņurupuci, helikopteru un i-robotu.

2., 3. klašu skolēnu nodarbība sākās ar ievaddaļu (kā jau īstā mācību stundā). Skolēni lieliski atpazina dažāda veida helikopterus. Sekoja darbs pārī jeb praktiskā daļa, viens bija detektīvs, kuram jāatrod detaļas, otrs – konstruētājs. Katrā konstruēšanas solī skolēni lasīja shēmu, atrada un pievienoja nepieciešamo konstrukcijas detaļu. Nodarbības vidū bērni mainījās ar lomām. Kad bāzes modelis bija uzbūvēts bērniem tika dots uzdevums no atlikušajām detaļām izveidot sev vēlamo helikoptera modeli.

Nodarbības galvenā daļa un skolēniem patīkamākā bija programmēšana, kas ikdienas skolas dzīvē jaunāko klašu skolēniem tiek piedāvāta vien Robotikas pulciņā, kuru visi neapmeklē.

Kad helikopters bija gatavs, tam varēja programmēt klāt mūziku, lāpstiņu griešanos biežumu, ātrumu. Tas viss ļoti sajūsmināja mūsu skolēnus.

Mazākie – pirmklasnieki konstruēja un programmēja bruņurupuci, bet 4.klašu skolēni – i – robotu.

Nodarbība sākās ar norises vadītāja vizuālu prezentāciju, kurā tika attēlotas dažādas robotizētas iekārtas pēc to funkcionalitātes un uzbūves. Noslēgumā tika organizēta skate, kurā norises vadītājs izvērtēja modeļus, to darbības principus un funkcionalitāti.

Šīs nodarbības atbilst dizaina un tehnoloģiju jomai, kurā skolēni iemācās vai nostiprina prasmi lasīt instrukciju, konstruēt modeli soli pa solim pēc dotās shēmas. Ceturto klašu skolēniem bija iespēja izprast vienkāršus inženiertehniskus risinājumus, kā uzkonstruēt no noteiktām detaļām sev vēlamo mehāniski darbojošos modeli.

Paldies pasniedzējiem no robotikas skolas “ROBO HUB”.

Teksts: I.Kupča, STEM skolas somas koordinatore

Foto: I.Kupča, L.Rozenberga

Atbildēt