Jau ceturto gadu piedalāmies Swedbank Finanšu institūta iniciatīvā “Naudas diena”, lai vairāk uzzinātu par finanšu pratību.
Tā ir tiešsaistes nodarbība, kuras laikā 1. – 3. klašu skolēni šogad uzzināja kā nauda radusies, kādas problēmas tā atrisina un darbojoties radoši – veidoja savu naudu. Izzināja naudas īpašības, naudas veidus un tās vērtību. Pētīja savas superspējas un prasmes, kādēļ tās ir vērtīgas un kā laika gaitā mainījušās profesijas. Saprata, ka katrai profesijai ir vajadzīgas spējas un prasmes.




Pēc kustību pauzes notika ceļojums uz nākotni. Taču tas skolēnus aizveda uz atkritumiem pilnu pasauli. Laiks noskaidrot, ko darīt ar atkritumiem, jo tādā pasaulē neviens nevēlas dzīvot. Skolēni pētīja tehnoloģijas, kas mainījušas mūsu ikdienu, enerģiju, kas darbina moderno pasauli un videi draudzīgu dzīvesveidu. Radoši – izdomāja savu zaļo tehnoloģiju, kuru lietos, lai iegūtu elektrību.

Savukārt, 4. klašu skolēniem jau nopietnākas tēmas un sarunas par un ap naudu.

Viņi izzināja, kāda nauda tikusi lietota Latvijas teritorijā un kā tā attīstījusies Latvijā. Pētīja, kāpēc pastāv dažādas valūtas, kāpēc Latvijā ir eiro un ko simbolizē uz monētām iekaltie zīmējumi. Domāja par naudas pelnīšanu un savām prasmēm – kā un kad jaunieši var sākt pelnīt un kā prasmes pārvērst ienākumos.


Arī viņiem pēc kustību pauzes bija jādomā par likstām ar atkritumiem – pētot, kā pārstrādāt lietas, kas vairs nav nepieciešamas un mācoties atbildīgi iepirkties – lektori skaidroja ko nozīmē ‘balsot ar savu maciņu’ un kā dzīvot, neradot atkritumus.

Pēc pasākuma klašu audzinātāji nosūtīja klases radošos darbus Swedbank Finanšu institūtam, lai piedalītos naudas balvas izlozē.
Pasākumu vadīja Reinis Jansons, Swedbank Finanšu institūta vadītājs un Evija Kropa, Swedbank Finanšu pratības jomas vadītāja. Tikāmies ar vides žurnālisti Sandru Kropu. Noslēdzām pasākumu kopā ar grupu “Olas”.
Teksts: I.Kupča, sākumskolas MK vadītāja; info: naudasdiena.lv
Foto: I.Kupča, L.Rozenberga

