STEM nodarbības pamatskolā

Mācību pēdējā nedēļa 5. – 9.klašu skolēniem un mazajiem pirmsskolēniem no grupiņas “Pūcītes” iesākās neparastāk. Šie skolēni piedalījās citādākās nodarbībās, kuras saistītas ar STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics. Latviski – zinātne, tehnoloģija, inženierija, matemātika) jomu – šoreiz konstruēšana un programmēšana.

5., 6. klašu skolēni konstruēja i-robotu, tā veidojot izpratni par vienkāršiem inženiertehniskiem risinājumiem, kā uzkonstruēt no noteiktām detaļām sev vēlamo mehāniski darbojošos modeli.

7. – 9.klašu skolēni – robotu ceļa tīrītāju. Norises laikā izglītojamie izprata un apguva vienkāršu programmēšanu, veidojot lineārus un cikliskus algoritmus (izmantojot blokshēmas). Eksperimentējot un pārbaudot programmas darbībā, skolēni ar Ceļa tīrītāju mēģināja izbraukt trīs dažādas sarežģītības pakāpes laukumus.

Taču paši mazākie pirmsskolēni konstruēja un programmēja ROBO helikopteru. Pirmsskolēni mācījās izteikt pieņēmumu par skaitu attēlos, argumentēja savu atbildi un pārbaudīja to. Katrā konstruēšanas solī bērni saskaitīja un nosauca nepieciešamo detaļu skaitu, noteica stienīšu un plāksnīšu izmērus, saskaitīja to caurumus vai pumpiņas, tā nostiprinot zināšanas par sakarībām starp lielumiem.

Paldies robotikas skolai “Robo hub” par nodarbībām.


Teksts: I.Kupča, STEM skolas soma koordinatore

Foto: E.Drozda, I.Bašena

Atbildēt